۶۰ درصد محدودیت گاز در صنعت سیمان

به گزارش جمهور پرس، علی‌اکبر الوندیان اظهار داشت: کارخانه های سیمان با محدودیت های انرژی از جمله برق و گاز دست و پنجه نرم می کنند و این امر منجر به کاهش تولید و افزایش هزینه ها شده است.nnوی افزود: اکنون که محدودیت گاز داریم، برای کارخانه هایی که در کلانشهر قرار ندارند سهمیه مازوت […]

به گزارش جمهور پرس، علی‌اکبر الوندیان اظهار داشت: کارخانه های سیمان با محدودیت های انرژی از جمله برق و گاز دست و پنجه نرم می کنند و این امر منجر به کاهش تولید و افزایش هزینه ها شده است.nnوی افزود: اکنون که محدودیت گاز داریم، برای کارخانه هایی که در کلانشهر قرار ندارند سهمیه مازوت اختصاص پیدا می کند ولی برای انتقال مازوت از پالایشگاه ها به کارخانه های سیمان با افزایش هزینه حمل و نقل روبرو هستیم.nnدبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان با بیان اینکه هزینه سوخت نزدیک به ۲ برابر برای صنعت سیمان تمام می شود، گفت: مازوت با قیمت یارانه ای به کارخانه های سیمان ارائه می شود اما هزینه حمل و نقل آن برای کارخانه دار گران تمام می شود.nnوی ادامه داد: علاوه بر اینکه هزینه های حمل بیشتر می شود اما متحمل آلودگی هم هستیم و سوخت مازوت پاک و با کیفیت تحویل نمی شود.nnالوندیان عنوان کرد: در زمان بارگیری امکان دسترسی به سوخت وجود دارد از این رو دخل و تصرف در مازوت هستیم که از آن کم یا زیاد شده یا مواد افزودنی به آن اضافه می شود به گونه ای که در کیفیت سوخت تاثیر گذاشته و فرایند تولید را با آسیب روبرو می کند.nnوی خاطر نشان کرد: به عنوان مثال زمانی که مازوت از پالایشگاه اصفهان به سمت کارخانه سیمان بیرجند باگیری می شود این طول مسیر فرصت دخل و تصرف را برای ایجاد آلودگی در مازوت زیاد می کند.nnدبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان با بیان اینکه مصرف مازوت برای کارخانه های سیمان کلانشهرها ممنوع است گفت: صنعت سیمان برای مازوت سوزی طراحی شده است و در فرایند تولید، سولفات جذب می شود و کمترین آلودگی را به همراه دارد.nnوی خاطر نشان کرد: اکنون به خاطر آلودگی هوا، استفاده کارخانه های سیمان تهران و اصفهان از مازوت ممنوع است این در حالیست که محدودیت انرژی بسیار جدی است.